
Stopniowe, ograniczone terytorialnie i krótkotrwałe zamknięcia szkół z reguły wystarczają do zatrzymania epidemii grypy.
Jednym ze sposobów ograniczania epidemii i pandemii grypy jest zamykanie szkół. Laura Fumanelli z Fundacji Bruno Kesslera w Trydencie (Włochy) i współpracownicy przeprowadzili niedawno analizę opartą na modelu dotyczącą tej tematyki.
Zgodnie z publikacją w internetowym wydaniu czasopisma „PLOS Computational Biology” z 21 stycznia niezależnie od tego, że stopniowe zamykanie poszczególnych placówek edukacyjnych oraz ogólnokrajowe zawieszenia zajęć szkolnych okazały się dawać podobne wartości współczynnika zapadalności, obniżania szczytów zachorowań i opóźnienia piku. Zawieszenie zajęć szkolnych trwające tydzień zazwyczaj wystarczało na przerwanie epidemii. Stopniowe i ograniczone terytorialnie zamknięcia były nieznacznie bardziej praktyczne niż posunięcia obejmujące całe państwa.
Autor/autorzy opracowania:
- Piotr Malik
Źródło tekstu:
- PLOS Computational Biology, DOI: 10.1371/journal.pcbi.1004681